Активісти органічного руху захищають права споживачів молочних продуктів

26 грудня 2014 р., Громадська спілка виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна» зібрала термінову прес-конференцію, щоб розповісти громадськості, як молочні монополісти в Україні збираються вводити в оману споживачів.

Річ у тому, що зі вступом у дію в січні цього року довгоочікуваного Закону України «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини» префікси «еко», «біо», «органік» у маркуванні кисло-молочної продукції традиційного виробництва мають зникнути. Адже ці продукти не є органічними, а такі приставки означають лише те, що молочні продукти вироблені з використанням  пробіотиків. Втім, великі виробники молочної продукції, не бажаючи виконувати вимоги нового закону, подали до Верховної Ради законопроект (про внесення змін до Закону України), в разі прийняття якого їм дозволять залишити ці позначки.

Представники профільних інститутів, спілок захисту споживачів та громадських організацій занепокоєні тим, що використання префіксу «біо» на неорганічній продукції вводитиме в оману українських споживачів, а також дискредитуватиме українських виробників органічної продукції на європейських ринках і шкодитиме іміджу вітчизняних виробників справжньої сертифікованої органічної продукції. Запропоновані зміни суперечать чинному законодавству України та ЄС (Законам України «Про захист прав споживачів» та «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини", Постанові Ради ЄС № 834/2007 та імплементації положень цього документу в українське законодавство, що передбачено Угодою про асоціацію Україна - ЄС).
Зі світового досвіду впровадження органічного виробництва відомо, що потужні молочні бренди в європейських країнах змінили своє маркування у відповідності до вимог Постанови Ради ЄС щодо органічного виробництва. Вони стали чітко ідентифікувати та маркувати на етикетці походження бактеріальної закваски, яка вноситься для виробництва кисло-молочного продукту.
Україна потребує ефективної системи контролю в цій сфері з метою надання споживачу товарів та законної, точної, достовірної інформації. Використання окремих форм та засобів у рекламі може завдавати споживачеві шкоди. Легальний, «прозорий» бізнес не зацікавлений у відсутності контролю, оскільки страждає від дій недобросовісних учасників ринку.  Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві готова до вдосконалення законодавства в органічному секторі для належного захисту прав споживачів та запобігання розповсюдженню недобросовісної реклами та незаконного маркування.
Громадська спілка виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна», громадські організації, спілки споживачів, оператори органічного ринку України звертаються до органів законодавчої і виконавчої влади з пропозиціями надавати право наносити маркування «органічний продукт», «біо» та «еко» (відповідно до Закону України) тільки сертифікованим за органічними стандартами виробам. Також пропонується відтермінувати заборону маркування неорганічної продукції словами з префіксом «біо» до 1 січня 2016 року. Цього терміну достатньо, щоб сільськогосподарські та виробничі підприємства змінили маркетингову інформацію, пакування та адаптували свого споживача.

 

Інформація про прес-конференцію та відео за посиланням.

Пост-реліз та контакти