Творчий конкурс: Як у Європі створювали «євролисток»

Майже всі поціновувачі органічних продуктів харчування, а також прихильники здорового способу життя знають, як виглядає органічний логотип, затверджений в Європейському Союзі (так званий «євролисток») – зірковий листочок на зеленому тлі.
Але мало хто знає про те, що такому відомому нині знаку лише чотири роки. А також про те, що його створення викликало чимало суперечок у Євросоюзі, що в свою чергу сприяло значному зростанню і його популярності від самого заснування, і популяризації продуктів, заради яких він створювався.
Єврокомісія так само, як і ми нині в Україні, проводила конкурс на кращий проект логотипу. Але подавати пропозиції було запропоновано лише студентам профільних вишів. Цей факт викликав чимале незадоволення: організаторам конкурсу дорікали, що вони дизайнерські навички цінують більше, ніж професійний рівень фахівців із сільського господарства. Крім того, організаторам конкурсу нагадували, що мешканці Євросоюзу не дуже активні у спільних для ЄС переговорних процесах та ініціативах, а така організація конкурсу не сприятиме підвищенню рівня активності.
Але, попри всі суперечки, майже три з половиною тисячі варіантів майбутнього знаку було розглянуто спеціальною комісією, після чого три найкращі проекти 7 грудня 2009 року виставили в Інтернеті на публічне обговорення. Голосування тривало до 31 січня, а обраний 63% голосів «євролисток» з 1 липня 2010 року став офіційною позначкою органічних продуктів у ЄС. Переможець, студент із Німеччини, отримав 6 тисяч євро, а всі дискусії навколо конкурсу сприяли тому, що логотип став одразу ж упізнаваним. Втім, слід зауважити, що весь цей процес тривав загалом більше року, а отже висловити свої побажання та невдоволення змогли всі бажаючі.

Наш український конкурс триває. Сподіваємось, що нам вдалося врахувати помилки наших європейських сусідів, і ми отримаємо чудові результати. Наразі ми вже маємо 44 пропозиції, голосування відбувається на сайті http://logo.organicinfo.ua та відкритій сторінці Конкурсу «ОрганікЛого» у соціальній мережі Facebook.

 

Нагадаємо:
Департамент продовольства Міністерства аграрної політики та продовольства України оголосив Конкурс "Розробка державного логотипу для органічних харчових продуктів в Україні". Мета - створити логотип для маркування сертифікованої органічної продукції в Україні, що сприятиме підвищенню рівня обізнаності населення щодо української сертифікованої органічної продукції.

Ініціатором та виконавцем проекту є Громадська спілка «Органічна Україна» в партнерстві з Міжнародною благодійною організацією «Інформаційний центр «Зелене досьє» за підтримки швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» (2012-2016), який впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) за фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації.


Офіційні правила участі в Конкурсі.

 

Початковий матеріал: